korkat

jag har gått o tänkt o  stört mej på en grej några dagar nu.
varför tar folk för givet att sitter man i rullstol så sitter oxå partnern i rullstol.
de är ofta folk frågar de. "sitter han oxå i rullstol?". alltså varför frågar man de. de är lika smart som att fråga en rödhårig om dennes paartner oxå har rött hår. de skulle ingen änns tänka på att fråga.
de tycker jag är konstigt. jag förstår inte alls hur man tänker om man frågar de.
o de är tragiskt att de finns folk som tänker så.

o ska man tänka rent praktiskt så är de inte så bra att båda sitter i rullstol.
de går dåligt att typ spontankramas...svårt att komma nära varrandra med två rullstolar....
och smyga sej på bakifrån och hålla om.

jo en annan sak oxå.
personen som frågade om mitt ex satt i rullstol sa oxå :de va ju kul att du fick träffa han.....vaddå FICK???????? o va de inte kul för han???????? konstigt sagt. som att jag skulle sitta inlåst på mitt rum och att någon va snäll o släppte ut mej en stund, och magnus offrade sej att gå till obs så att jag FICK träffa han.

jag vet inte om jag ska bli arg eller ledsen.
tragiskt är de iaf.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0